reklama

Vojna pokračuje

Pred piatimi mesiacmi som si myslela, že som zvíťazila. Áno, bolo to víťazstvo, no nevyhrala som vojnu, iba jednu bitku. Teraz začína druhé kolo a ja doňho vstupujem s vedomím, že to musí byť bitka konečná. Musím rakovinu knokoutovať, aby jej bolo jasné – u mňa si už neškrtne!

Písmo: A- | A+
Diskusia  (24)

Niektorí z vás čítali moje predchádzajúce články a viete, v akej som bola situácii ani nie pred rokom. Moje telo mi tentoraz múdrejšie naznačilo, že niečo nie je v poriadku a išla som hneď k lekárovi. Rakovina sa snažila rovnako ticho zakrádať, aby sme si ju nevšimli a mohla sa rozrastať, ale tentokrát jej to nevyšlo. Chytila som ju popod krk ešte predtým, ako sa mohla plne rozvinúť. Stúpajúci marker je toho svedkom. Tempo stúpania klesá. Bojujem momentálne na všetkých frontoch, takže straty zaznamenáva jedine ona.  

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Som znova v plnej sile a momentálne nezoslabnem kvôli operácii, lebo tá nie je nutná. Aj chemoterapia bude miernejšia, bez takých vážnych vedľajších účinkov, ako predtým. Nebude mi zle a nevypadajú mi vlasy. Už aj táto správa niekoho poteší. Samozrejme, chemoterapia nestačí. Nestačí ani zmena stravovania, lebo to som spravila hneď po prvej diagnóze. Treba niečo viac a ja už viem čo.  

Určite sa teraz pýtate, ako sa toto celé dá zvládnuť. Keď som sedela v čakárni a mali mi oznámiť výsledky vyšetrení, prosila som v duchu Boha, aby mi dal silu zniesť všetko, čo mi povedia s dôstojnosťou a aby mi dal dosť síl bojovať. Moje želanie bolo vyslišané. Aj keď sa mi rozbúchalo srdce a na chvíľu som sa strašne ľutovala, prešlo to pomerne rýchlo. Občas ma napadne, keď vidím, ako sa na ulici ľudia ponáhľajú, že ako im je dobre, majú iné starosti, nemusia bojovať s rakovinou, môžu zarábať peniaze, vybavovať, starať sa... Ale väčšmi ako tieto myšlienky mám v sebe veľké presvedčenie, že im všetkým, všetkým týmto ľudom na ulici dokážem, že sa to dá. Že sa človek aj s takouto vážnou diagnózou, aj s recidívou v takom krátkom čase môže vyliečiť a zostať zdravý ešte ďalších päťdesiat rokov. Dokážem to aj vám, ktorí čítate tieto riadky. Ešte o mne budete počuť...

Eva Fülöp

Eva Fülöp

Bloger 
  • Počet článkov:  15
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som matka, manželka, dcéra, priateľka, kamarátka, známa aj neznáma a som aj onkologický pacient Zoznam autorových rubrík:  Mám sa stále lepšiesvet okolo mňaNezaradené

Prémioví blogeri

Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu